Opsig abonnement på konto, som der ikke er adgang til
Denne procedure kan benyttes, hvis I som organisation betaler for et abonnement, som ikke længere ønskes, og personen, som abonnementet tilhører, ikke længere kan kontaktes.
Vi anbefaler at I først prøver at få jeres IT-afdeling til at logge ind på Vitakost kontoen og opsige den via selvbetjeningen. Hvis I ikke har adgangskoden til Vitakost kontoen, så kan IT-afdelingen rekvirere en ny adgangskode på Vitakost (link) og åbne mailen direkte i organisationens mailsystem, såfremt der er mulighed for det.
Hvis dette ikke er muligt, så kan I opsige abonnementet således:
Bemærk at der for denne procedure gælder andre opsigelsesfrister end for en alm. selvbetjent opsigelse! Se punkt 3 herunder.
Skriv en mail til support@vitakost.dk. I mailen skal I:
- Oplyse den email adresse, som kontoen tilhører og som skal opsiges.
- Vedhæfte en tidligere faktura for et køb på kontoen (som verifikation af, at I har råderet over kontoens betalingsoplysninger).
- Opsigelse af konto via denne metode er nødt til at ske senest 7 dage før abonnementet fornyes, da det er en manuel process hos os at håndtere anmodningen. Sker det senere, vil I blive opkrævet for den næste abonnementsperiode, og først herefter er kontoen opsagt.
Bemærk, at det udelukkende er abonnementet, der opsiges og slettes. Data og selve kontoen slettes ikke, da det kun er konto-ejer som juridisk har lov til dette. Konto-ejeren kan altså genoptage sin konto, men da abonnementsoplysningerne er slettet, vil dette så kræve, at de selv logger ind og betaler fremadrettet.